سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره روغن به تام

 

روغن به تام چیست؟

روان کننده ها هزاران سال است که مورد استفاده قرار میگیرند. صابون های کلسیم در محور ارابه های مربوط به سال 1400 قبل از میلاد شناسایی شده اند. در زمان اهرام سنگهای سنگی روی چوب روغن میریختند و آن را آغشته میکردند تا به خوبی بتواند حرکت کند. در دوره ی روم، روان کننده ها بر پاسه روغن زیتون و کلزا و همچنین چربی های حیوانی بنا شده بودند. رشد روغنکاری در انقلاب صنعتی با استفاده از ماشین آلات مبتنی بر فلز سرعت بیشتری کسب کرد. با تکیه بر روغنهای طبیعی، نیازهای اینگونه ماشین آلات در اوایل دهه 1900 به سمت مواد مستقر در نفت تغییر یافت. دستیابی به موفقیت با توسعه تقطیر خلاء نفت، همانطور که شرکت نفت وکیوم توضیح داده ، شده است. این فن آوری امکان تصفیه مواد بسیاری غیر فراورده، که در بسیاری از روان کننده ها رایج است فراهم می آورد. در سال 1999 حدود 37300000 تن روان کننده در سراسر جهان مصرف می شد. برنامه های کاربردی در مصرف روغن ها برای اتومیبل ها و ماشین آلات غالب هستند، اما سایر کاربردهای صنعتی، دریایی و فلز نیز مصرف کننده بزرگی از روان کننده ها محسوب می شوند. اگر چه روغن به تام و سایر روان کننده ها مبتنی بر گاز شناخته شده اند ( به عنوان مثال در یاطاقان fluid    های مایع )، روان کنند های مایع بر بازار تسلط دارندو پس از آن روان کننده های جامد قرار دارند.

این مقاله در مورد روغن روان کننده صنعتی به تام است. میتوانید برای سایر مصارف خود و همچنین شناخت بیشتر روان کننده ها و روغن موتور ها و خرید روغن به تام به فروشگاه اینترنتی و یا شرکت اکسیر صنعت آریا مراجعه کنید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را دراختیار داشته باشید.

روغن به تام

روان کننده ماده ای است که معمولا به صورت ارگانیک برای کاهش اصطکاک بین سطوح در تماس متقابل معرفی می شود که در نهایت گرمتای ایجاد شده هنگام حرکت سطوح را کاهش می دهد. همچنین ممکن است عملکرد انتقال نیرو، حمل ذرات خارجی یا گرم کردن یا خنک کردن سطوح را داشته باشد. خاصیت کاهش اصطکاک به روانکاری معروف است. علاوه بر کاربرد های صنعتی که روغن به تام دارد، روان کننده ها برای بسیاری از اهداف دیگر استفاده می شوند. موارد دیگر استفاده از آن و کاربرد های زیستی در انسان به عنوان مثال روغنهای مفاصل مصنوعی، معاینه ای سونوگرافی، معاینه پزشکی است. این ماده عمدتا برای کاهش اصطکاک و کمک به عملکرد بهتر و کارآمد یک مکانیزم استفاده می شود. روغن به تام میتواند گرما را انتقال دهد و به دلیل ظرفیت خاص گرمای خود بسیار در روند بهبود عملکرد ماشین آلات بسیار موثرتر است. به طور معمول این روغن به طور دائم به قسمت کننده سیستم منتقل می شود، اگر چه در صورت نیاز به دمای تنظیم شده، ممکن است از روغن به تام برای گرم کردن و همچنین خنک شدن استفاده می شود. اینجا خرید خودرو را با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

روغن به تام دارای خصوصیات زیر است: - نقطه جوش زیاد و نقطه انجماد کم ( به منظور مایع ماندن در طیف گسترده ای از دما ) - یک شاخص ویسکوزیته بالا - پایداری حرارتی - پایداری هیدرولیک - تغیر پذیری - پیشگیری از خوردگی - مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون

فرمول بندی روغن به تام

روغن به تام و یا روان کننده به تام حاوی 90% روغن پایه (غالبا فراکسیون های نفتی با نام روغن های معدنی ) و مواد افزودنی کمتر از 10% هستند. روغن های گیاهی و یا مایعات مصنوعی مانند پلی الفین های هیدروژنه، استرها، سیلیکون ها، فلوئورو کربن هاو بسیاری دیگر بعضا به عنوان روغن های پایه در روغن به تام استفاده می شوند. مواد افزودنی باعث کاهش اصطکاک و سایش، افزایش ویسکوزیته، بهبود شاخص ویسکوزیته، مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، پیری یا آلودگی و غیره می شوند. روغن به تام با خصوصیات اصطکاک لایه های لعاب اکسید فشرده شده در چند صد درجه سانتیگراد در سیستم های کشویی فازی شکل گرفته است.